REGULAMIN POLOWAŃ 1. Polować może każdy dorosły wilk raz na 7 dni.
…a. Szczenięta/adepci mogą towarzyszyć przy polowaniu w ramach nauki, ale to na dorosłym wilku spoczywa obowiązek wytropienia i upolowania zwierzyny. Wyjątkiem są polowania na zwierzynę I grupy.
2. Lista dostępnej zwierzyny wyszczególniona została poniżej:
…a. Zwierzyna jest podzielona na pięć grup trudności upolowania. Każda kolejna grupa wymaga większej liczby punktów statystyk.
…b. Nie można polować na zwierzynę, która przewyższa statystykami wszystkie wilki biorące udział w polowaniu
3. Polowanie musi trwać przynajmniej 3 posty i nie krócej niż 20 minut.
…a. Przynajmniej jeden post musi być poświęcony tropieniu zwierzyny.
4 Polowanie może odbywać się jedynie na Wolnych Terenach.
…a. Polowanie w tematach z zakazem porywania powoduje zniesienie zakazu.
5. Wilki chronione zakazem porywania podczas polowania tracą to prawo.
6. W przypadku, kiedy poluje grupa wilków, punkty ich statystyk sumują się.
7. Za polowanie postać zdobywa punkty doświadczenia (1-5).
…a. Po zakończeniu polowania użytkownik umieszcza link do niego w
wyznaczonym temacie.
…b. Liczba punktów doświadczenia za polowanie może zostać zmniejszona zgodnie ze sposobem oceniania, przez osoby do tego upoważnione.
MECHANIKA POLOWAŃ1. Uczestnik w pierwszym poście określa na jakie zwierzę poluje, jakie są statystyki tej zwierzyny i jakie są zsumowane statystyki wszystkich wilków biorących udział w polowaniu.
…a. Jeśli w czasie polowania zebrany ma zostać surowiec, także należy o tym napisać.
2. Uczestnik, za pomocą kości 1k6 losuje w jakim wieku jest jego ofiara:
…a. {1} młoda;
…b. {2, 3, 4, 5} dorosła;
…c. {6} stara;
…d. profesja tropiciel (od 1. poziomu). daje możliwość jednego przerzucenia kości.
3. Wiek zwierzęcia decyduje o jego punktach statystyk. Na liście podane są wartości dla dorosłych osobników.
…a. osobniki młode i stare mają 1/3 statystyk dorosłego osobnika (wynik zaokrąglamy w górę). Zasada ta nie dotyczy zwierzyny z I grupy.
4. Po każdym polowaniu użytkownik ma obowiązek wylosować stan zdrowia postaci biorących udział w polowaniu/obrażenia, których doznała
5. Uczestnictwo w polowaniu wiąże się z odjęciem punktów życia. Liczba ta jest zależna od rzutu kością:
…a. Polowanie na zwierzynę z I grupy nie powoduje utraty zdrowia u dorosłego wilka i adepta;
…b. II grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k5} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k5} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k5} punktów życia;
…c. III grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k10} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k10} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k10} punktów życia;
…d. IV grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k20} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k20} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k20} punktów życia;
…e. V grupa:
...…* młody: - {wynik rzutu kością 1k30} punktów życia;
...…* dorosły: - {wynik rzutu kością 3k30} punktów życia;
...…* stary: - {wynik rzutu kością 2k30} punktów życia.
…f. szczenięta zawsze odejmują 4 punkty życia.
ZASADY OCENIANIA 1. Osoby upoważnione do zmiany przyznanych punktów doświadczenia za polowanie to administracja i junior admini.
2. Liczba punktów doświadczenia, jaką można dostać za pojedyncze polowanie, zależna jest od:
…a. liczby wilków biorących udział w polowaniu,
…b. wieku zwierzyny,
…c. grupy zwierzyny.
…d. bogactwa opisu polowania,
3. Punkty doświadczenia dostaje się niezależnie od wyniku (upolowanie/ucieczka zwierzyny) polowania.
4. Sposób przydzielania doświadczenia:
…a. polowanie: 2 punkty
…b. praca zespołowa: 1 punkt, gdy polowały co najmniej dwa wilki.
…c. wiek zwierzyny:
……* 1 punkt, gdy polowanie odbyło się na dorosłego osobnika,
……* 0 punktów, gdy polowanie odbyło się na młodego lub starego osobnika.
…d. grupa zwierzyny:
……* 1 punkt, gdy polowanie odbyło się na zwierzynę z grupy V,
……* 0 punktów, gdy polowanie odbyło się na zwierzę z grup I-IV.
…e. opis polowania:
…* -1 punkt, gdy opisy nie spełniały wymogów staranności, realizmu i estetyki.
5. Szczenię/adept za uczestnictwo w polowaniu może otrzymać maksymalnie 1 punkt na podstawie opisów.
SPIS ZWIERZYNY- [+] I grupa
Zwierzyna Owady Ślimak Małża Krab Ptak (pisklę) Padalec Jaszczurka (mała, np. zwinka) Kret Żaba Ropucha Mysz Gronostaj | Cz 1 2 1 2 2 2 2 3 3 3 3 5 | Z 1 1 2 2 2 3 3 3 4 4 3 7 | S 1 1 3 5 1 3 1 2 2 2 2 6 | | | | | | | | | | | | | | | Surowce Pył grafitowego motyla |
- [+] II grupa
Zwierzyna Ryba Jeż Ptak (mały, np. przepiórka) Skunks Surykatka Ptak (średni, np. bażant) Jaszczurka (duża, np. iguana) Szczur Suseł Wydra Kapibara Pancernik Zajęczak Jelonek (mały, np. błotny) | Cz 10 10 13 13 11 15 14 10 15 10 10 5 20 15 | Z 15 14 14 13 15 11 13 14 8 16 17 12 20 20 | S 6 8 6 8 9 10 10 14 16 14 15 28 8 15 | | | | | | | | | | | | | | | | | Surowce Rzemień Płetwa syreny Łuski pancernika Zajęcza łapka Śluz ryby |
- [+] III grupa
Zwierzyna Bóbr Jeżozwierz Foka Tapir Owca (np. muflon) Antylopa (mała, np. kozica) Okapi | Cz 21 20 35 29 30 25 35 | Z 10 20 5 17 18 36 40 | S 20 15 20 22 26 22 25 | | | | | | | | | | Surowce Rzemień Kolce Jeżozwierza Serce kozicy Tłuszcz foki |
- [+] IV grupa
Zwierzyna Koń (mały, np. kucyk) Alpaka Jeleniowate (średnie, np. renifer) Wielbłąd (duży, np. dromader) Dzik | Cz 25 39 65 89 60 | Z 26 53 70 66 75 | S 50 58 65 95 165 | | | | | | | | Surowce Rzemień Ucho sarny Kieł dzika |
- [+] V grupa
Zwierzyna Antylopa (duża, np. oryks) Kangur Jeleniowate (duży, np. łoś) Koń (duży, np. przewalskiego) Wół (np. bizon) | Cz 111 90 130 80 145 | Z 120 110 170 185 145 | S 70 150 100 180 210 | | | | | | | | Surowce Rzemień Róg bizona |
_______________________________________
- [+] Stary regulamin polowań
- REGULAMIN POLOWAŃ
1. Polować może każdy dorosły wilk raz na 7 dni.
...a. Szczenięta/adepci mogą towarzyszyć przy polowaniu w ramach nauki, ale to na dorosłym wilku spoczywa obowiązek wytropienia i upolowania zwierzyny. Wyjątkiem jest polowanie na ślimaka i innego rodzaju robactwo.
2. Lista dostępnej zwierzyny wyszczególniona została poniżej.
3. Polowanie musi trwać przynajmniej 20 minut i nie może odbywać się na terenach klanowych ani tych z zakazem porywania.
4. Wilki chronione zakazem porywania podczas polowania tracą to prawo.
5. W przypadku kiedy poluje grupa wilków, punkty ich statystyk sumują się.
6. Uczestnictwo w polowaniu wiąże się z odjęciem punktów życia:
...a. -10 punktów życia za dorosłego osobnika
...b. -8 punkty życia za potomstwo dużych zwierząt
...c. -4 punkt życia za ptactwo, gryzonie, ryby
...d. utraty nie powodują ślimaki, małże i robactwo
...e. szczenięta zawsze odejmują 4 punkty życia.
7. Za każde polowanie postać zdobywa punkty doświadczenia.
...a. Po skończeniu polowania użytkownik umieszcza link do niego *tutaj*
...b. Punkty za polowanie można przydzielić dopiero po ocenie osób uprawnionych.
ZASADY OCENIANIA
1. Osoby upoważnione do oceniania polowań to administracja i junior admini.
2. Ilość punktów doświadczenia jakie można dostać za pojedyncze polowanie wynosi od 0 do 3. Punkty te dostaje się niezależnie od wyniku (upolowanie/ucieczka zwierzyny) polowania.
3. Sposób przydzielania doświadczenia
...a. Za pracę zespołową:
...* 2 punkty gdy polowały minimum dwa wilki
...* 1 punkt gdy wilk polował sam
...b. Za opis polowania osoba oceniająca może przydzielić:
...* 1 punkt gdy opisy były staranne, realistyczne
...* 0 punktów jeśli uważa, że nie były dostatecznie dobre by je nagrodzić dodatkowym punktem
...* -1 punkt gdy opisy nie spełniały wymogów staranności, realizmu i estetyki
4. Szczenię/adept za uczestnictwo w polowaniu może otrzymać max 1 PD na podstawie opisów.
LISTA ZWIERZYNY ŁOWNEJ
W pierwszym poście polowania należy podać gatunek oraz jakie statystyki ma zwierzę, na które wilk teraz poluje.
Ważne: nie każde przedstawione tu zwierzę występuje w świecie realnym.
Podane statystyki oznaczają:
- siła: wilk musi mieć więcej siły niż dane zwierzę, by je zabić. Stosowane najczęściej w wypadku zwierząt dużych.
- zręczność: wilk musi mieć więcej zręczności niż dane zwierzę, by je zabić. Stosowane najczęściej w przypadku zwierząt niewielkich.
- czujność: określa minimum czujności jakie musi posiadać wilk by zwierzę wytropić, ale jest też powiązana z siłą/zręcznością. Aby zabić zwierzę posiadające x punktów siły, należy wytropić je posiadając x/2 punktów czujności, gdzie x jest wybraną wartością siły/zręczności z przedziału.
Przykład: Użytkownik wybrał na zwierzynę dla swojego wilka cielaka bawoła o sile 60. Jego wilk musi mieć więcej niż 60 punktów w sile by to zwierzę zabić. By je wytropić powinien mieć minimum 30 punktów czujności, ale ponieważ w wymaganiach na czujność podane jest "od 50" minimalna wartość czujności w tym wypadku wynosi 50. Gdyby wybrał byka o sile 250, wtedy potrzebowałby minimum 125 czujności by go wytropić.
ANTYLOPA
- dorosła: zręczność 100 - 130
- koźlę: zręczność 50 - 100
czujność: od 70
BAWÓŁ
- dorosły: siła 100 - 250
- cielę: siła 50 - 100
czujność: od 50
BAŻANT
- dorosły: zręczność: 50 - 100
- pisklę: zręczność 30 - 50
czujność: od 40
BIZON
- dorosły: siła 150 - 350
- cielę: siła 100 - 150
czujność: od 50
BÓBR
zręczność: 30 - 60
czujność: od 20
DZIK
- dorosły: siła 60 - 200
- warchlak: siła 30 - 60
czujność: od 20
DZIKA KACZKA
- dorosła: zręczność 30 - 50
- pisklę: zręczność 20 - 30
czujność: od 20
DZIKA GĘŚ
- dorosła: zręczność 40 - 80
- pisklę: zręczność 25 - 40
czujność: od 30
FOKA
- dorosła: zręczność 50 - 100
- młode: zręczność 30 - 50
czujność: od 15
GRONOSTAJ (tylko lodowiec)
zręczność: 50 - 75
czujność: od 45
- jedno polowanie powinno zawierać opis zabijania min. 10 gronostajów
JAK (tylko legowisko chmur)
- dorosły: siła 200 - 400
- młode: siła 120 - 200
czujność: od 90
JASZCZURKA
siła (duże jaszczurki typu waran z komodo): 50 - 100
zręczność (małe jaszczurki typu zwinka): 50 - 100
czujność: od 40
JELEŃ LEŚNY
- dorosły: siła 70 - 200
- cielę: siła 40 - 70
czujność: od 50
JELEŃ GÓRSKI
- dorosły: zręczność 70 - 200
- cielę: zręczność 40 - 70
czujność: od 60
JEŻOZWIERZ
zręczność: 100 - 110
- na jeżozwierza może zapolować wilk posiadający zręczność mniejszą niż 100, ale musi się liczyć z uzyskaniem 30 punktów obrażeń, wilk posiadający minimum 100 zręczności otrzymuje 5 obrażeń
KANGUR (tylko ognisty kanion)
- dorosły: zręczność 155 - 250
- młode: zręczność 95 - 155
czujność: od 80
KAPIBARA (tylko tropikalna dżungla)
- dorosła: zręczność 35 - 50
- młode: zręczność 15 - 35
czujność: od 25
KOŃ
- dorosły: siła 80 - 250
- źrebię: siła 50 - 80
czujność: od 50
KOZICA
- dorosła: zręczność 50 - 100
- koźlę: zręczność 30 - 50
czujność: od 50
KUROPATWA
zręczność: 40 - 50
czujność: od 30
ŁOŚ
- dorosły: siła 80 - 250
- cielę: siła 50 - 80
czujność: od 50
MAŁŻA
siła: 10 - 30
czujność: od 50
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 5 małż
MUFLON
- dorosły: siła 40 - 80
- koźlę: siła 20 - 40
czujność: od 35
MYSZ
zręczność: 30 - 35
czujność: od 20
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 10 myszy
OKAPI (tylko tropikalna dżungla)
- dorosły: siła 50 - 90
- młode: siła 25 - 50
czujność: od 30
PANCERNIK
siła: 30 - 50
czujność: od 20
PINGWIN (tylko lodowiec)
zręczność: 20 - 45
czujność: od 15
- jedno polowanie powinno zawierać opis zabijania min. 3 pingwinów
- istnieje możliwość, że pingwin(y) uciekną do wody w trakcie polowania (wedle woli gracza). Wtedy ich statystyki (zręczność i czujność) wzrastają o 10 punktów. Należy mieć to na uwadze polując na te zwierzęta.
RENIFER
- dorosły: siła 70 - 200
- cielę: siła 40 - 70
czujność: od 50
ROBACTWO (wszelkie owady, ich larwy, dżdżownice, itp.)
czujność: od 10
SARNA
- dorosła: siła 50 - 100
- koźlę: siła 30 - 50
czujność: od 50
SKUNKS
- dorosły: siła 40 - 50
czujność: od 20
- skunks broniąc się, spryska wilka śmierdzącą wydzieliną, która będzie się utrzymywać cały dzień
SURYKATKA (tylko ognisty kanion)
zręczność: 25 - 65
czujność: od 35
- jedno polowanie powinno zawierać opis zabijania min. 5 surykatek
SUSEŁ
zręczność: 40 - 55
czujność: od 40
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 2 susłów
ŚLIMAK
czujność: od 10
- zwierzyna z którą nawet mało bystry szczeniak sobie poradzi
TAPIR (tylko tropikalna dżungla)
- dorosły: siła 90 - 160
- młode: siła 55 - 90
czujność: od 60
TUR
- dorosły: siła 250 - 500
- koźlę: siła 100 - 140
czujność: od 100
RYBA
zręczność: 10 - 100
czujność: od 30
SZCZUR
zręczność: 40 - 50
czujność: od 40
- jedno polowanie powinno zawierać opis zdobywania min. 3 szczurów
WIELBŁĄD
- dorosły: siła 70 - 200
- cielę: siła 50 - 70
czujność: od 30
WĄŻ
- dorosły: zręczność 30 - 100
czujność: od 70
WYDRA
zręczność: 45 - 75
czujność: od 30
ZAJĄC ZWYKŁY
zręczność: 40 - 90
czujność: od 40
ZAJĄC ŚNIEŻNY
zręczność: 50 - 100
czujność: od 40
ŻABA/ROPUCHA
zręczność: 10 - 30
czujność: od 10
(c) Kayn