Klan Cienia zamieszkuje tereny, których ponura atmosfera i mnogość niebezpiecznych, pogrążonych w mroku zakątków nie bez powodu odstrasza obcych. Wilki z tej watahy żyją w odosobnieniu i bezwzględnie strzegą swych sekretów. Jednym z nich jest receptura Nektaru - trunku, który można zdobyć tylko na ich terenach. Nie tolerują osobników spoza klanu na swoim terytorium, chyba że dostali oni wyraźne zaproszenie. Ich okrucieństwo i bezwzględność w traktowaniu intruzów stała się przyczyną złej sławy w Wilczych Krainach. Uważani są za nikczemnych i bezlitosnych, niezdolnych do ciepłych uczuć. Nie bez znaczenia jest też fakt specyficznego pojmowania pojęcia "zabawa". W tym klanie przybiera ona różnorakie formy, od libacji z przyjaciółmi, po porywanie, walki niewolników, pojedynki, a także tortury więźniów, niekiedy bardzo makabryczne. Wewnątrz klanu tworzą się niezwykle silne więzi. Wśród członków swojego stada wilki wykazują się troską o innych, zawierają przyjaźnie, tworzą wspólnotę, której fundamentem jest wzajemna lojalność. Nie oznacza to jednak ślepego poświęcenia, gdyż każdy z osobników musi także wykazywać się siłą i sprytem, pozwalających im przeżyć i wychodzić z opresji. Wszelkie spory rozwiązywane są poza wzrokiem wilków z innych klanów.
Cechą charakterystyczną klanu jest różnorodność jego przedstawicieli spowodowana napływem wielu wyrzutków z innych klanów i samotników, a także wykorzystywaniem więźniarek do rozrodu. Po dołączeniu do stada, wilk zostaje częścią wspólnoty. Dopóki będzie przestrzegał jej zasad, stado zapewni mu ochronę oraz będzie traktować jak swojego. Zdrada i nielojalność wobec klanu postrzegana jest jako największa hańba i bezwzględnie karana śmiercią.

Społeczność Wilków

Obecnie w wilczej krainie istnieje pięć klanów: Natury, Ognia, Księżyca, Cienia, Potępienia. Każdy z nich ma unikatowy charakter, historię, tradycje i zasady.
Są jednak i takie wilki, które nigdzie nie widząc swego miejsca zostają samotnikami.